Jdi na obsah Jdi na menu

Paramore - Paramore (recenze)

12. 4. 2013

Tracklist:

Fast In My Car, Now, Grow Up, Day Dreaming, Moving On (Interlude), Aint It Fun, Part II, Last Hope, Still Into You, Ankle Biters, Holiday (Interlude), Proof, Hate To See Your Heart Break, (One Of Those) Crazy Girls, Im Not Angry Anymore (Interlude), Be Alone, Future.

BONUS: Native Tongue, Escape Route

Když v roce 2010 opustili tuhle americkou skupinu Josh a Zac Farro vypadalo to, že Paramore navždy zmizí v propadlišti dějin. Nebylo jasné, jestli skupina bude po jejich odchodu fungovat a jestli ano, tak jak vlastně bude jejich hudba dále znít. Odpovědí na tuto otázku je čerstvě vydané album, které zbývající trio kapely Hayley Williams, Jeremy Davis a Taylor York nazvali Paramore. Největší dohady panovaly o tom, jak bude nové album vypadat. Názorové neshody Hayley a bratří Farrů, které předznamenaly rozpad původního složení skupiny se právě tohoto týkaly.

A jak nové album Paramore zní? Jsou to "staří" dobří Paramore a nebo úplně "nový" Paramore?

Pravda je někde uprostřed. Desku otevírá song Fast In My Car. Hayley v něm ujišťuje, že se kapela rozhodně nezmění a že jí jde jen o skládání a zábavu při něm, ale už následují singl Now naznačuje, že lehký posun v tvorbě opravdu nastává. Hayley se v tomhle singlu vyzpívává ze svých chyb, ale zároveň plánuje se z nich poučit a žít dál.

Na Hayley je vidět touha konečně i po hudební stránce dospět. Už není tou 13-ti letou dívenkou z Tennessee, ale dospělou ženou, ve které se to pere. Když se odprostíte od zjišťování změn poznáte, že skladby mají neuvěřitelný hitový potenciál. Například taková Daydreaming je se svou hymničností jedním z vrcholů alba. Je třeba říct, že album obsahuje (když započteme i čtyři intermezza a dva bonusy) celkem neuvěřitelných devatenáct tracků, ale ve výsledku nepůsobí přeplácaně. Ve střední části alba nalezneme tři skladby, které nejlépe vystihují hlavní témata desky. Tou první je balada Last Hope, v níž hledáme naději, která by změnila špatné v dobré, následně druhý singl Still Into You, jenž překrásně popisuje zamilovanost a třetí je Anklebiters o pýše a sobectví. Z téhle rekapitulace je poznat, že většina textů se zabývá minulostí, budoucností a láskou . Nedokážu říct, v jakém stavu se nacházejí myšlenky Hayley k bývalím členům kapely, ale nějaká zloba v nich asi nejspíše bude. Některé texty možná vidím až přehnaně "dvojsmyslné" ale je jasné, že minulost Hayley musela hodně poznamenat.

Jestli jsme v první polovině desky mohli přemýšlet o nové tváři Paramore, tak v té druhé se mě nemůže pustit pocit, že poslouchám tracky z nějaké starší desky. Obzvláště skladby Proof či Be Alone by se určitě neztratili na albu Riot. Všechno zakončuje atmosférická výpověď Future, která zní jako demo a spíše než jako píseň působí jako monolog Hayley o smíření s minulostí a očekávání budoucnosti. Tenhle song neskutečně graduje a uzavírá tuhle skvělou desku, které ubližuje jen to, že skladby Native Tongue a Escape Route nejsou na desce a jsou jen ve formě bonusů.

Hodnocení :   9/10

PS: Pokud máte zájem, tak zde se deska nachází celá k poslechu (tedy bez bonusů)