Jdi na obsah Jdi na menu
 


Blink 182 - Neighborhoods (podrobná recenze)

8. 10. 2011

Blink 182 - Neighborhoods 

Tracklist : 

Ghost On The Dancefloor, Natives, Up All Night, After Midnight, Snake Charmer, Heart's All Gone Interlude, Heart's All Gone, Wishing Well, Kaleidoscope, This Is Home, MH 4.18.2011, Love Is Dangerous, Fighting The Gravity, Even If She Falls.

 

folder.jpg

 

8 let. Tak dlouho museli čekat fanoušci téhle pop-punkové kapely na její nové album. Řekněme si dopředu, na skvělé album. Proč? Pojďme se tedy vrátit o nějaký ten rok zpátky, aby nám neunikly všechny souvislosti.

 

Píše se rok 2003. Blink-182 vydávají své nové eponymní cd. Přinášejí fanouškům úplně nový zvuk, nový styl. Většina z posluchačů říká, že je tohle album nejlepší v jejich diskografii a menšina jejich posun od tříakordových vypalovaček k promyšleným písním nedokáže pochopit. Blink vyjíždějí na celosvětové turné, které jim vydělává miliony. Pod povrchem ale bublá velký problém. Tom DeLonge je závislý na uklidňujících prášcích, ale hlavně postupně čím dál hlasitěji říká, že už má toho všeho dost a že se chce věnovat své rodině. Travis Barker a Mark Hoppus, chtějí pokračovat dál, ale neshody se začínají prohlubovat a Blink jsou na pokraji rozpadu a nakonec se tak i stane.

Kdo věděl o tom, že Mark a Tom jsou už od svých mladých let nejlepší přátelé nedokáže pochopit, že tahle kapela končí nejenom hudebně, ale i přátelsky. Zbývá jen několik nepěkných vyjádření do médií a vypadá to na definitivní konec. Mark s Travisem zakládají kapelu +44 a Tom projekt Angels and Airwaves. Milióny fanouškům si nedokáží představit, že už nikdy neuvidí své oblíbence společně na podiu. 

Přichází však rok 2008. Travis letí letadlem společně se svým přítelem DJ AMem a letadlo padá. 4 lidé umírají, ale Travis a DJ AM s popáleninami druhého a třetího stupně přežívají. Je paradox, že až tato tragédie dokáže, že všichni tři spolu začínají znovu mluvit a zjišťují, že všechny spory byly jen malicherné. 8. února 2009 na hudebních cenách Grammy se stává to, co si milióny lidí na světě přejí. Blink-182 hlasí návrat.

Kapela začíná pracovat na nové desce. Je to jiné, než když si všichni dříve sedli do jednoho studia. Teď mají všichni plné diáře a pracují odděleně ve dvou studiích. Práce na desce však jdou pomalu. Fanoušci jsou navíc pořádně rozčílení z neustálého odkládání termínu nové písně a nové desky. Plno jich přestává věřit, že Blink ještě někdy něco vydají. Navíc umírá producent Jerry Finn, který s nimi spolupracoval na jejich nejlepších deskách a strach, že návrat je jen nafouknutá bublina je obrovský. Stojí to hodně nervů, hodně ztrát důvěry a hodně pochybností, ale Blink nakonec 26.9.2011 konečně vydávají své nové cd Neighborhoods.

Nejčastějším tématem k rozhovoru je, jestli Tom do nové desky Blink nepřenáší své působení v Angels and Airwaves (AVA), ale tyto dohady jsou zbytečné. Blink už dávno nejsou tou kapelou, jakou bývali. Nemůžete přece chtít od chlápku od rodin, kterým táhne na 40, aby se chovali tak, jako když jim bylo 20. Album je jiné než předchozí, ale to neznamená, že je špatné.

Když začínáme mluvit o nové desce, tak musíme začít mluvit o textech. Už to nejsou ty písně o holkách a sexu. Nové cd se nese ve znamení notně depresivních textů, ale paradoxně jsou to asi nejlepší texty, které Blink kdy složili. První píseň Ghost On The Dancefloor je na první pohled směsí AVA a Blink-182. Tahle směs je ale extrémně výbušná a hned na začátku se do vás deska naplno zařízne a už vás nepustí. Následuje song Natives. Ten zní jako Blink z jejich eponymní desky. Pomalu zjišťujete, že Blink nejsou AVA, Blink a něco k tomu. Je to Travis, Mark a Tom. 3 kluci, kteří milují různé druhy muziky a spojují je v geniální celek. Následuje Up All Night. Touhle písní se Blink vraceli. Vzbudila hodně kritiky, ale i pochvali. Jak tak ale čas ubýhá, tak je nad slunce jasnější, že Blink jsou zpět a v plné síle. Dalším trackem je balada After Midnight, která by se měla stát druhým singlem. Je nádherné slyšet opět po letech to neustálé prolínání zpěvu Marka a Toma a ty dokonalé bicí Travise. Pátou písní na desce je Snake Charmer. Tady se Travis opravdu vyřádil. Podle mě je jedním z nejlepších bubeníků na světě, ne-li tím nejlepším a zdá se mi, že čím je starší, tím je lepší. Po předehře Heart's All Gone Interlude následuje Heart's All Gone. Song, který jakoby vypadl z alb Blink z přelomu tisíciletí a jakoby signalizoval jejich kořeny. Dalším v řadě je Wishing Well. To už jsme za polovinou desky, ale pořád ještě daleko od konce. I ten největší pesimista musí uznat, že Blink to pořád ještě dobře hraje. Písní č.9 je Kaleidoscope. Na plno diskuzních webech je tenhle song podle fanoušků vůbec tím nejlepším z celé desky. Návratem k eponymní desce z roku 2003 je i následující This Is Home a když přijde song MH 4.18.2011 tak víte, že Blink jsou zpět a dlouho tu budou. Mimochodem název tohoto songu je zajímavý tím, že se písnička měla původně jmenovat úplně jinak. Blink vždy jen označovali během nahrávání písně iniciály toho, kdo je složil a datumem. Tomovi se ale MH 4.18.2011 líbilo natolik, že nakonec tenhle název zůstal. Další song se jmenuje Love Is Dangerous a album se pomalu, ale neúprostně blíží ke svému konci. Následuje ještě takový elektronický pokus s nádechem rocku a hip-hopu Fighting The Gravity a poslední písní je Even If She Falls, která zakončuje tuhle fantastickou desku ve velikém stylu.

Když si tedy přidáte k sobě všechny možné věci, které se za poslední roky s Blink staly, vezmete každou individualitu Toma, Marka a Travise a smícháte to dohromady s trochou lásky, smrti a hlavně se životem, tak vám vznikne sloučenina Neighborhoods. Vznikne vám sakra dobrá deska.

 

Hodnocení : 9/10

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář